Gazdinka – Kuchárka

Ako znížiť hladinu cholesterolu v krvi

1. Vylúčte príjem živočíšnych tukov, nekonzumujte tučné druhy mäsa, údeniny a vnútornosti.

2. Nezabúdajte na tzv. skrytý tuk, ktorý sa nachádza vo vysokotučných mliečnych výrobkoch: plnotučné mlieko, kyslá smotana, smotana na šľahanie, smotanové tavené syry, smotanové jogurty; v zákuskoch a cukrovinkách (krémové plnky, cestá, kde sa pri príprave použilo veľa vajec – žĺtka, živočíšne maslá), zemiakové lupienky a pražené oriešky.

3. Z vajec vylučujte žĺtok, na spojenie do pokrmov používajte len bielok. Celé vajce konzumujte jeden maximálne dvakrát do týždňa.

4. Vylúčte vyprážanie ako spôsob tepelnej úpravy pokrmov, opekajte potraviny na sucho bez pridania tuku. Potraviny môžete v krátkom čase opekať na malom množstve rastlinného tuku a rastlinného oleja.

5. Nekonzumujte polievky, omáčky a prívarky zahusťované smotanou či šľahačkou.

6. Pri príprave ciest a na zahusťovanie pokrmov používajte rastlinné tuky, rastlinnú smotanu, celozrnnú alebo sójovú múku.

7. Konzumujte potraviny obohatené o rastlinné steroly (rastlinný tuk Flora pro.activ), ktoré výrazne znižujú hladinu LDL-cholesterolu v krvi.

8. Obmedzte spotrebu soli, vyhýbajte sa sterilizovaným, v soli nakladaným potravinám.

9. Zvýšte príjem vlákniny. Vo veľkom množstve je zastúpená v ovocí, zelenine, strukovinách, celozrnných pekárenských výrobkoch a obilninách.

10. Pite dostatočné množstvo tekutín. Vyhýbajte sa sladeným sýteným nápojom a minerálnym vodám s vysokým obsahom sodíka.

11. Nezabúdajte na dostatok fyzickej aktivity.

12. Vyhýbajte sa stresu a vypätým nervovým situáciám.

13. Zdržiavajte sa v prostredí bez tabaku.

14. Vylúčte alkohol a fajčenie.

15. Pravidelne absolvujte preventívne lekárske vyšetrenia, kde si dajte vyšetriť hladinu cholesterolu v krvi a krvný tlak.

kucharka

3 komentáre k "Ako znížiť hladinu cholesterolu v krvi"

super recepty,vsetko zrozumitelne a kopa receptov aj pre laika

Je to síce pekne napísané, ale neplatí to pre všetkých. Pri poslednom rozbore krvi sa ma lekárka pýtala, ako sa stravujem, že mám také skvelé výsledky a ja som jej na to odpovedala:
1. nejem síce mastné mäso, ale doprajem si akékoľvek a veľa, aj
bravčové pečené ku 10 knedlíkom :))
2. mlieko iné ako plnotučné nevypijem
3. pečená slanina s vajcom je moje obľúbené jedlo
4. na inom ako na bravčovej masti by som nevyprážala ani keby mi platili
5. perkelt zahustený inou ako plnotučnou smotanou mi tiež nechutí, jogurty len smotanové
6. ak zmeníme jednu molekulu v akomkoľvek rastlinnom tuku, vznikne nám plastový pohárik :))))
Vodu pijem, pracujem fyzicky a ten cholesterol nie a nie sa mi dakde ukázať a to mám 45 rokov, 159 cm a 48 kg. A dobrú genetiku :))))
Takže nie pre všetkých tieto rady platia :)))

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

Odkazy

PageRank

NAJ.sk

TOPlist

Pocitadlo.sk

2009

december 2021
Po Ut St Št Pi So Ne
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Blog Stats

  • 500 871 hits
%d blogerom sa páči toto: